Свържете се с нас
+359 2 994 70 35
[email protected]
Следвайте ни
YouTube
Shkolo.bg
156 ОУ "Васил Левски"156 ОУ "Васил Левски"
  • Начало
  • Новини
  • За 156 ОУ
    • База
    • Екип
    • Прием
    • История
    • Проекти
    • Галерия
    • Профил на купувача
    • Документи и заявления
    • Медии и партньори за нас
    • Служебна информация
  • За ученика
    • НВО
    • Ученически съвет
    • Проекти
    • Учебна програма за срока
    • Критерии за оценяване по предмети
    • График за класни и контролни
    • Графици ученици
    • Правилник за дейността на училището
  • За родителя
    • Прием
    • База
    • Екип
    • Родители – документи и заявления
    • Проекти
  •         Информация за COVID      
  • Училищен вестник
  • Начало
  • Новини
  • За 156 ОУ
    • База
    • Екип
    • Прием
    • История
    • Проекти
    • Галерия
    • Профил на купувача
    • Документи и заявления
    • Медии и партньори за нас
    • Служебна информация
  • За ученика
    • НВО
    • Ученически съвет
    • Проекти
    • Учебна програма за срока
    • Критерии за оценяване по предмети
    • График за класни и контролни
    • Графици ученици
    • Правилник за дейността на училището
  • За родителя
    • Прием
    • База
    • Екип
    • Родители – документи и заявления
    • Проекти
  •         Информация за COVID      
  • Училищен вестник

Новини

  • Начало
  • Блог
  • Новини
  • Отпускане на еднократна помощ за ученици, записани в първи, втори, трети и четвърти клас

Отпускане на еднократна помощ за ученици, записани в първи, втори, трети и четвърти клас

  • Публикувано от 156 ОУ
  • Дата 29/05/2023

Какво представлява услугата

Описание

На семействата, чиито деца са записани в първи, втори, трети и четвърти клас се отпуска еднократна помощ за покриване част от разходите в началото на учебната година, когато децата живеят постоянно в страната и не са настанени за отглеждане извън семейството.

Еднократната помощ се предоставя и на настойника/попечителя, който отглежда детето и за деца, настанени в семейства на роднини и близки и приемни семейства по реда на чл. 26 от Закона за закрила на детето.

 Орган, пред който се обжалва индивидуален административен акт:

  • Заповедта подлежи на обжалване в 14-дневен срок от съобщаването ѝ пред директора на Регионална дирекция за социално подпомагане. В същия срок, заповедта може да се обжалва и пред Административен съд  и без да е изчерпана възможността за обжалването й по административен ред.
  • Заповедта за отказ подлежи на обжалване пред съответния административен съд по реда на Административнопроцесуалния кодекс. Решението на съда е окончателно.

– Правно основание

Закон за семейни помощи за деца – чл. 10а

– Какво е необходимо да приготвя предварително

Начин на заявяване:

         Помощта се отпуска въз основа на заявление-декларация по образец попълнено от правоимащите лица и подадено в дирекция „Социално подпомагане“ по настоящ адрес по един от следните канали:

  1. лично, като към заявлението декларация се прилага лична карта (за справка);
  2. чрез лицензиран пощенски оператор, включително чрез услуга за електронна препоръчана поща;
  3. по електронен път с квалифициран електронен подпис;
  4. по електронен път посредством електронна административна услуга съгласно Закона за електронното управление.

Необходими документи:

Към заявлението-декларация се прилагат следните документи, в случаите, в които дирекция „Социално подпомагане” не може да получи информацията по служебен път:

  1. Заявление-декларация по образец;
  2. Удостоверение, че детето (децата) е записано в първи, втори, трети и четвърти клас, издадено от съответното училище;
  3. Mедицински протокол на ЛКК – в случаите, когато поради здравословни причини, установени с протокол на ЛКК, детето не може да започне училище;
  4. Kопие от удостоверение за назначаване на настойник или попечител.

Образци на документи

  • Образец АУ 778 (приложение 11 към  заповед № РД-01-92 от 5 април 2023 г. на министъра на труда и социалната политика);

Възможни начини за заявяване

• През портал за предоставяне на електронни услуги
• Със заявление на гише в център за административно обслужване
• Със заявление по пощата
• По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване

– Описание на електронно заявяване

За да заявите услуга по електронен път, може да използвате един от следните начини:

I. Заявяване на електронна услуга чрез уеб базирана електронна форма:

  1. Вход в Моето пространство (egov.bg).
  2. Автентикация с възможност за избор на вид средство за електронна идентификация – Квалифициран електронен подпис (КЕП), мобилен електронен подпис, ПИК на НОИ или ПИК на НАП.
  3. Изберете електронна административна услуга от Каталога на услугите.
  4. Натиснете бутон Заяви услуга.

След избор на услуга се извършва автоматична проверка за наличен профил на потребителят в системата за сигурно електронно  връчване (edelivery.egov.bg). В случай, че потребителят няма активен профил, или същият е деактивиран, бутон Продължи не може да бъде избран. Визуализира се съобщение „Нямате създаден профил в система еВръчване или е неактивен. За създаване/активиране на профил изберете тук”.

За да можете да подписвате документи от персоналния Ви профил в eGov.bg е необходимо да инсталирате NexU на Вашия компютър. Приложението NexU е базирано на стандарти, приети и регламентирани от Европейската комисия и Служи за връзка между Вашия интернет браузер и хранилището на електронния сертификат на Вашия компютър, с който се извършва подписването на документи. Видео инструкция за инсталация на компонента за еПодписване можете да видите тук.

II. Заявяване на електронна услуга чрез Системата за сигурно електронно връчване:

  1. Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция “Образци на документи”.
  2. Съхранете електронната форма на вашия компютър.
  3. Отворете формата с Adobe Reader. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
  4. Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
  5. Попълнете полетата във формата.
  6. След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Запази или ако доставчика на услугата изисква подпис подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) за да се генерира уникален номер на заявката.
  7. След приключване, съхранете формата на вашия компютър.

Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез системата за Сигурно електронно връчване към  Дирекция “Социално подпомагане” по настоящ адрес.

  • Share:
156 ОУ

Предишен пост:

7 ученици от 156. ОбУ “Васил Левски” се класират на регионалния кръг на международното състезание по английски език “World Scholar’s Cup”
29/05/2023

Следващ пост

156. ОбУ спечели проект по програма Еразъм +
19/06/2023

Може да харесате

156 OU_vestnik-2 broy_February 2025_Page_1
Училищен вестник брой 2
12 март, 2025
lunch-icon
Седмично меню за обяд 12.05-16.05.2025
13 януари, 2025
Untitled
Прием на Подготвителна предучилищна група!
7 януари, 2025

Търсене

156 ОУ "Васил Левски"